Eerste dagen in Brisbane!

2 november 2017 - Brisbane, Australië

Na afscheid genomen te hebben van iedereen in Nederland was het dan toch zover.
Zo spannend als ik het ook vond om in mijn eentje op pad te gaan stond ik dan toch op Schiphol. Via Zurich en Bangkok stond ik 26 uur later op de luchthaven in Brisbane. Mijn hostel lag gelukkig op maar 30 minuten van de luchthaven, dus lekker luxe een taxi genomen en gelijk maar mijn bed opgezocht. Het is een leuk hostel maar ik had alleen niet verwacht dat er alleen maar oudere mensen zaten😂 Maar goed, eerste dagen vooral wat van de omgeving verkend en wat dringende zaken geregeld als een TFN, een pas voor het openbaar vervoer en een bankrekening geopend. Vrijdag ga ik de stad nog even in om rond te neuzen en te zorgen dat ik ook een Australisch telefoonnummer krijg. Aanstaande zaterdag vertrek ik samen met een Duitse Backpacker naar Yuleba waar ik op een ranche ga werken voor kost en inwoning.

Het weer is hier trouwens heerlijk en er zijn zat dingen te doen. Van sommige dingen kijk je raar op als er bijvoorbeeld opeens een possum (een of anders Australisch dier) met een kleintje uit de gang komt lopen😂 Verder heb ik geen last van een jetlag maar het is hier wel te merken dat de mensen vroeg hun dag beginnen. Het is hier al rond 4 uur licht en het leven begint hier dan ook al. Ik zal wat foto's van de eerste dagen neerzetten voor een eerste indruk!